LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

30 Nisan 2009

SEK SEK





Annem hep anlatırdı ama hiç oynama fırsatım olmamıştı , geçen hafta park dönüşü ablalar dışarıda SEK SEK oynarken bende daldım aralarına ve oynar gibi yaptım :) Bak sek sek nasıl oynanırmış :)
--------------------------
Sek sek için resim de ki gibi yere kutular çizmeliymişiz ,tek başımıza oynayabileceğimiz gibi , bir kaç arkadaş ile birlikte de oynanabilirmiş.
Önce ilk oynayacak arkadaşı seçmek için sayışmaca yapılırmış ,ilk oyuncu taşı 1 yazan kutuya atmalıymış başka kutuya atarsa yanarmış ve sırasını kaybedermiş.

Sırasıyla tüm sayıların üzerine taş atılır ve tek ayak üzerinde zıplayarak önce son sayıya kadar gidilirmiş. Son sayıya gelindiğinde zıplayarak geriye dönülürmüş.

Daha sonra da ilk sayıya kadar yine tek ayak üzerinde zıplayarak en başa dönülürmüş.
Dönüş sırasında oyuncular attıkları taşı kutuların üzerinden eğilip almak zorundalarmış.
Yan yana olan kutulara gelindiğinde oyuncu her iki ayağıyla da yere basabilirmiş ama tek ayak üzerinde zıplarken kutuları ayıran çizgilere basarsa yine sırasını kaybedermiş.
ve 1’den 8’e kadar tüm taşların turunu ilk önce tamamlayan oyunu kazanırmış.
Çok uzuuuun ve karışık oldu değil mi :) ama eskiden oyunlar böyleymiş. Arkadaşlar çokmuş , arkadaş bulmak için , alışveriş merkezlerinde ki oyun alanlarına , anaokullarına , oyun gruplarına gitmeye gerek yokmuş.
Dışarı çıktığında mahallede ki tüm çocuklar arkadaşınmış.
Çok Güzelmiş O Günler Çok......

2 yorum:

  1. Küçüklüğüme döndüm bir an, en sevdiğim oyunlardandı sek sek...taşı yere attığımda çıkan ses çok hoşuma giderdi nedense :)yazıyı okuyunca sek sek oynamayı özlediğimi anladım :)ne güzel günlerdi...bu güzel yazı için teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  2. :) Bende çok severdim , birde yakan top vardı :) yakardı ciddi ciddi :)

    YanıtlaSil

okuYORUM :)