LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

29 Şubat 2016

Çok ihmal etmişim ben buraları..

En son paylaşımıma baktım kendimden utandım ne kadar çok ihmal ettim seni güzel bloğum..

14 Ağustos 2014

Deniz kızısı ve Deniz anası :)))

Deniz burada 7-8 aylık sanırım :) Doğum kilolarımın gitmeye başladığı günler..

Doğum kilolarım.. İsveç Diyeti

Doğum kilolarımın tamamı gitti , sadece sezeryandan kaynaklanan göbek kaldı :) Son moda isveç diyeti yapan arkadaşlarım var ve inanılmaz kilolar veriyorlar ben bu tarz şok diyetlere karşıyım ama şeytan bir kereden bir şey olmaz diyor dürtüyor habire :)) Yok yok henüz kanmadım sana, ben Canan hoca'nın öğretilerine devam edeceğim... İsteyenler için İsveç diyeti ;)

12 Mart 2014

Kızlarım :)

Doğa kurbaaası büyüdü 9 yaşını bitirdi...Şimdi Deniz kızısının küçük annesi o :)

Bebekte PAMUKÇUK...

Deniz kızısı da aynen böyle pamukçuk oldu ,İnternet te yaptığım araştırmalarda , bir çay kaşığı karbonat eklenmiş , kaynatılmış ılıtılmış bir fincan suya temiz gazlı bez batırılıp ağız içi silinir yazılmmıştı , denedim...ıhhh olmadı... Sonra başka bir yer de dut şurubu bu sorun için birebir yazılmıştı , denedim...nıçç olmadı.. En son çare eczaneden " mikostatin " adlı şurubu almak oldu.. kullandım.. Geçti çok şükür..Doktorunuza danışmadan kullanmayın sakın, ama aklınız da da olsun.. Doğal yöntemler işe yaramıyorsa bu sorunun ilacı bu ...

26 Şubat 2014

Bebekler de Reflü..

Deniz doğumdan sonra ki bir iki ay için de fışkırır şekilde kusmaya başladı.
Çocuk doktorumuz Deniz'in reflü olabileceğini söyledi ,çocuk cerrahı Deniz'i gördü , mide kapakçığı ile ilgili bir gevşeklik bulunmadığını bebek reflüsü olduğunu ve önerilerini yaparsak geçeceğini söyledi.

1.Aşama
Uzun aralıklarla beslemeye başladım Denizi bu aralık neredeyse 3 saati buluyordu.
Beslerken ve uyuturken yükse tutuyordum kafasını.
Beslemeden önce ve sonra gazını çıkarıyordum çünkü gazla birlikte kusma daha da şiddetli oluyordu.
Yemekten sonra 15 dk boyunca kucağımda dik vaziyette tutuyordum.
Bunlar etkili oldumu..
HAYIR...
Kusmaya olağanca hızı ile devam etti.

2.Aşama
Kusmalar devam edince gaviscon adlı ilaca başladık.
Günde 3 defa birer şase , suya eklediğimde içmeyince ,doktorumuz çok az devam sütüne eklereyerek verebilirsiniz dedi.
Gaviscon çok az da olsa etkili oldu kusmalar bitmedi ama 20 iken 18'e düştü.

3.Aşama
Gavisconu neredeyse iki  kutu kullandık kusmalar bitmedi ,doktorumuz son aşama motillium adlı ilaç dedi ,
Sabah ,öğle ,akşam bir çay kaşığı vermeye başladım , bu arada deniz 4 aylık.
Kusmalar devam ediyor ama şiddeti azalıyordu , Motilliumu 2 haftaya yakın kullandım.
Yemek sularından tattırmaya , sebze filesine kayısı koymaya başlamıştım.
2 haftadan sonra motilliumu bıraktım çünkü kusmalar yine başlamıştı.

4.Aşama
Deniz 5 aylıkken desteksiz oturma çabalarına başladı , kucağımda sürekli ayakta durmak istedi , bu sırada kusmaların azaldığını fark ettim günde 4- 5 defa kusuyordu.
5,5 aylık olduğunda artık desteksiz oturuyordu , kusmalar bıcak gibi kesildi.
Şu an 6 aylık ve kusma neredeyse yok denecek kadar az.
Artık yediklerinin fazlasını çıkarıyor oda bir çay bazen bir tatlı kaşığı kadar...

Sonuç:
Reflü bebek ek gıdaya başlayınca , oturmaya başlayınca geçen geçici bir rahatsızlık..Paniğe kapılmayın , kasılmayın , üzülmeyin....her şey bitiyor...

22 Şubat 2014

6.ayımız da bitti..

Bitti...
6.ayımız da bitti çok şükür..Hasta olduk ,antibiyotik kullandık..ama bitti :)
Reflümüz neredeyse kalmadı gibi kusmalarımız günde bire kadar düştü.
Reflü için neler yaptık anlatacağım , ben net ortamın da çok fazla güncel bilgiye rastlamamıştım en azından aynı problemi yaşayan olursa fikir olur..
Gelişimimiz güzel gidiyor..
Benim boy takıntım Deniz'de de devam ediyor :)
Benim kızlarım hep kısa gidiyor inşallah genç kızlıkları boylu poslu olur..

Deniz : 64 cm ,7.400 kg







16 Ocak 2014

Chicco göğüs aparatı - ücretsiz..

Arkadaşlar elimde chicco göğüs ucu için aparat var , ihtiyacı olan varsa bana yazsın ücretsiz göndereceğim..
-Hiç kullanılmadı.

23 Aralık 2013

Top sadece top değil..

Oyun odasında titreyerek karşımda duran altı yaşındaki çocuğun korkusunu kendi içimde hissediyorum.
Onu korkutmadan ne derim, derken iki adım geri atıp onun göz seviyesine indiğimi fark ediyorum. “Bu odanın bir sırrı var ve bunu seninle paylaşacağım” cümlesi dökülüyor ağzımdan. Güvende hissetmeyen bakışlarla bakmaya devam ediyor bana küçük kız. “Bu odada ister kendi başına, istersen benimle oynayabilirsin” diyorum bu sefer de. Titreyerek olduğu yerde öylece durmaya devam ediyor. Onu o odada nasıl güvende hissettirebilirim konusuna o kadar takılıyorum ki kendimi bir sürü anlamsız cümle kurarken buluyorum. Sonra “Dr. Byron Norton olsaydı ne yapardı?” sorusunu kendime soruyorum. Ve onun, oyun terapisindeki en önemli müdahalenin oyun olduğu sözlerini hatırlıyorum. Yakınımda duran topu alıp küçük kıza doğru yuvarlıyorum. O da hafifçe bana geri yuvarlıyor. Ondan sonraki elli dakika boyunca birbirimize top yuvarlıyoruz.
Dr. Byron, Deneyimsel Oyun Terapisi eğitiminin ilk gününde topun metaforik anlamınınilişki olduğunu anlatırken benim belleğimde de beş yıl önce Amerika’da bir devlet okulunda çalıştığım o küçük kızla ilgili anılar canlanıyor. Topu bana titreyerek sanki hayatında ilk defa yuvarlar gibi attığı o ilk gün aslında bana “ilişkiler korkutucu ve onlarla ne yapacağımı bilmiyorum” cümlesini sessizce söylemişti. O günden bugüne tam beş yıl geçti. Ve ben terapi odasında yüzlerce çocuğun dünyasına girdim. Kimi zaman boşanma, kimi zaman fiziksel-duygusal istismar, kimi zaman ise cinsel taciz konusuyla oyun odama gelen bu çocukların bana öğrettiği en önemli şey, onları gerçekten dinleyen biri olduğunda kendilerini nasıl iyileştireceklerini bildikleri; böyle doğal bir güçleri olduğu gerçeğiydi.
O okulun o küçücük odasında, o küçük kızla tam altı ay sadece top oynadık. O topu titreyerek yuvarlayan küçük kız son seansımızda topu odanın her tarafına bedeninde zaten var olan kendi gücünü fark ederek atıyordu. Öğretmeni bana “Ne yaptın bu küçük kıza? Sınıfta parmak kaldırıyor artık” dediğinde ona, “Sadece top oynadık” desem bana ne derdi acaba.
Çocuklara saygıyla davranıp gerçekten dinlediğimizde içlerindeki acıyı bize pek çok metafor ile anlatıyorlar. Topu omzuma hızla atan başka bir küçük çocuğun karşısında “Aaah” diyerek yere yıkılmam “ilişkiler acıtır” inancını anladığımı gösteren bir hareketten başka bir şey değil. O zaman o küçük çocuk onu dinlediğimi bilerek o topu hızla atmaya devam edecek ve ben de “Ahhhhhhhh” diye bağırmaya.
Hiçbir çocuk başka birinin canını sebepsiz yere acıtmaz. Eğer başka birine şiddet gösteriyorsa hayatında yolundagitmeyen bir şeyler vardır. Tembel olduğu için değildir çocuğun ders çalışmaması. Ya da her şeyi ağlayarak istemesi şımarık olduğunu göstermez.
Son günlerde Aletha, Byron derken kızımı çok az gördüğüm günlerden birinin gecesinde Irmak bana “Anne beni karanlık bir odada bırakıyorsun, sonra da kapıyı kapatıyorsun üstüme” dediğinde onun yalancı ve değer bilmez bir kız olduğunu düşünmedim. Çünkü biliyordum ki “Anne biliyor musun bu aralar çok çalışıyor ve beni az görüyorsun o yüzden korkuyorum” diyecek bir beyin gelişimi henüz oluşmadı. Onun yerine karanlıkta tek başına bir odada kalmanın hissettirdiği duyguyu deneyimlediğini söylüyordu bana küçük kızım “karanlık oda” metaforuyla. Ve benim ona cevabım “Çok üzgünüm Irmak seni bu aralar yalnız bıraktığım, yanında olamadığım için” sözlerinden başka bir şey olmadı. Anlaşıldığını hissettiği sinyalini bana ağlayarak verdi ardından. Hıçkırıklarla geçen o on beş dakika boyunca ise sadece sessizce ona sarıldım.
Hadi şu an çocuğunuzun bu hafta içinde adına “uygunsuz” dediğiniz bir davranışını düşünün. Sonra bunun altında yatan yardım çağrısının ne olduğuna dair gelen düşüncelerinizi gelişigüzel bir kâğıda dökün.
Çocuklar metaforlarla konuşur. Ve onları gerçekten dinleyen biri oldukça oyun devam eder.


Alıntıdır...

22 Aralık 2013

Doğum Parası..

İnternette çok araştırdım doğum parası almak için ne yapılmalı nasıl alınır , sağlıklı bir bilgiye rastlamadım.
Nihayet bir kaç gün önce doğum parası alınca elimin altın da bir bilgi kalsın diye paylaşmak istedim..

Hamileliğimin 37 haftasına kadar çalışabilir raporu aldım.
Muhasebeye verdim onlarda sisteme giriş yaptılar..
Doğumdan sonra muhasebecim beni aradı , doğum paranız hazır ancak 20 günlük rapor daha almanı gerekli dedi.
Doktorum meme absesi teşhisi ile önce 10 bu raporun bitimi ile bir 10 günlük rapor daha yazdı.

Artık doğum parası için sgk ya gidilmiyor , Ziraat bankasına adınıza paranız yatıyor...

26 Kasım 2013

Pino'nun takvimi..



Sevgili Pino'nun takvimini Aralık ayına uyarladım :) Kızlarımı da tepeye koydum alsana mis gibi takvim..
Buzdolabımın kapağını süsleyecek Aralık ayın da ;)

Büyük kurbaamm Doğam..



Canım kızımın eğitim hayatı epey renkli geçiyor üçüncü okulu üç yılda..
Babamızın İngilizce eğitim konusunda ki takıntısı nedeni ile Doğa , Doğa kolejine başladı bu yıl , şuan için sorun yok gibi severek gidiyor okuluna..
Babamız da mutlu :)
10 Kasımdan bir kare..

21 Kasım 2013

3.Ayımız bitti..

Büyür mü ?
Şu kollar bacaklar dolar mı ?
Uykusuz geceler biter mi ?
Bir oyuncağa ilgi duyarda kucağımdan iner mi :)
diye diye büyütüyoruz Denizi..

Büyüyor , bugün 3.ayımızı tamamladık..
Yer halısında ki oyuncaklar ilgimiz arttı..
Başımızı artık her istediğimiz yöne çevirir olduk..
Dudak büzmeye başladık biraz yüksek sesle konuşulsa..
Baba da ağlayıp anneye gelince susmayı öğrendik...

Büyüyoruz çok şükür...

5 Ekim 2013

Bebek Reflüsü :(

Deniz iki üçgündür sürekli kusuyordu..
Doktoru bebek reflüsü şüphesi duyuyor :( Bir kaç tahlil yapıldı onlar temiz çıkınca bu seçenek akla geldi zaten.
Endoskopi olabilir dedi , bizde etramız da bu durumu yaşayan arkadaşlarımız var mı diye araştırdık , evet o ka dar çok varmış ki.. Bize en az 3 ay beklememizi geçmdiği takdir de endoskopi yaptırmamız tavsiyesin de bulundular..

Beklemedeyiz..

20 Eylül 2013

Deniz'im hasta oldu :(

Küçük kurbaa'ya büyük kurbaadan geçen grip mikrobu nedeni ile hastayız :( 
Ama hala gülümsüyor anneye moral veriyoruz...