LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

26 Şubat 2014

Bebekler de Reflü..

Deniz doğumdan sonra ki bir iki ay için de fışkırır şekilde kusmaya başladı.
Çocuk doktorumuz Deniz'in reflü olabileceğini söyledi ,çocuk cerrahı Deniz'i gördü , mide kapakçığı ile ilgili bir gevşeklik bulunmadığını bebek reflüsü olduğunu ve önerilerini yaparsak geçeceğini söyledi.

1.Aşama
Uzun aralıklarla beslemeye başladım Denizi bu aralık neredeyse 3 saati buluyordu.
Beslerken ve uyuturken yükse tutuyordum kafasını.
Beslemeden önce ve sonra gazını çıkarıyordum çünkü gazla birlikte kusma daha da şiddetli oluyordu.
Yemekten sonra 15 dk boyunca kucağımda dik vaziyette tutuyordum.
Bunlar etkili oldumu..
HAYIR...
Kusmaya olağanca hızı ile devam etti.

2.Aşama
Kusmalar devam edince gaviscon adlı ilaca başladık.
Günde 3 defa birer şase , suya eklediğimde içmeyince ,doktorumuz çok az devam sütüne eklereyerek verebilirsiniz dedi.
Gaviscon çok az da olsa etkili oldu kusmalar bitmedi ama 20 iken 18'e düştü.

3.Aşama
Gavisconu neredeyse iki  kutu kullandık kusmalar bitmedi ,doktorumuz son aşama motillium adlı ilaç dedi ,
Sabah ,öğle ,akşam bir çay kaşığı vermeye başladım , bu arada deniz 4 aylık.
Kusmalar devam ediyor ama şiddeti azalıyordu , Motilliumu 2 haftaya yakın kullandım.
Yemek sularından tattırmaya , sebze filesine kayısı koymaya başlamıştım.
2 haftadan sonra motilliumu bıraktım çünkü kusmalar yine başlamıştı.

4.Aşama
Deniz 5 aylıkken desteksiz oturma çabalarına başladı , kucağımda sürekli ayakta durmak istedi , bu sırada kusmaların azaldığını fark ettim günde 4- 5 defa kusuyordu.
5,5 aylık olduğunda artık desteksiz oturuyordu , kusmalar bıcak gibi kesildi.
Şu an 6 aylık ve kusma neredeyse yok denecek kadar az.
Artık yediklerinin fazlasını çıkarıyor oda bir çay bazen bir tatlı kaşığı kadar...

Sonuç:
Reflü bebek ek gıdaya başlayınca , oturmaya başlayınca geçen geçici bir rahatsızlık..Paniğe kapılmayın , kasılmayın , üzülmeyin....her şey bitiyor...

3 yorum:

  1. merhaba şenaycım ne ağır yollardan geçmişsiniz öyle.şüür ki kalmamış bi şey
    sevim
    sana siteden de msj yazdım.

    YanıtlaSil
  2. geçmiş olsun canım.
    bu fotoğrafa bayılıyorum ♥

    YanıtlaSil
  3. Sevimcim aldım mesajını eksik olma canım...Baharım biz de size bayılıyoruz :)

    YanıtlaSil

okuYORUM :)