LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

23 Nisan 2009

23 NİSAN ÇOCUK BAYRAMIM BUGÜN :)

Bu gün İstanbul'da hava soğuk ve yağışlı olsa da , ben bayramımın keyfini yaşamaya başladım bile :) annem 23 Nisan şarkısı ile uyandırdı beni , ben biraz ateş biraz da hapşırıkla karşılık versem de , moralimiz bozulmayacak bugün :)

Eğer her şey yolunda giderse , tiyatro etkinliğim , gösteri izlemek için bir kuruma ziyaretim , oyun oynamak için kapalı oyun parkına gitme planlarımız var.

Peki bu bayramı neden kutluyormuşuz biliyormusun ?

Annem benim yaşıma uygun anlatıyor tabi , ileri de daha çok detayını öğrenecekmişim.

* Eskiden ülkemizi padişahlar yönetirmiş , son zamanlar da padişahlar üzerlerine düşen görevleri yerine getirmemişler , benim odamı toplamam gerekirken mızıldanıp toplamamam gibi galiba :)

Bu sıra da başka ülkeler şavaşmaya başlamış , bizde bu savaşa girmişiz , onlar kaybedince bizde kaybetmişiz.

Ben arkadaşlarımla oyun oynarken de aynı şey oluyor , benim oynadığım grup kaybedince bende kaybediyorum bu çok hoşuma gitmese de kurallar bunu gerektiriyor sanırım.

Mustafa Kemal Atatürk bu duruma çok kızmış ve ben ülkeme ve insanlarına güveniyorum diyerek 23 Nisan 1920 günü Büyük Millet Meclisi’mizi toplamış orada bir çok kararlar alınmış ve ülkemiz çok daha güzel günlere doğru yola çıkmış.

Atatürk çocukları çok severmiş , kız çocuklarının hep okumasını ve iyi eğitim almasını istermiş , bunun için 23 Nisan Ulusal Egemenlik Bayramına çocukları da dahil edip onlarla kutlamanın daha güzel olacağını düşünmüş.

Bu bayramın adına bir süre sonra " çocuk " kelimesi eklenmiş.

Bende iki yaşımdan beri anne ve babamla bayramı ismine yakışır şekil de kutluyorum :)

3 yorum:

  1. doğacım geçmiş de olsa bayramın kutlu olsun bu bayramı eeğlenerek kutlayamadık küçük oğlum kaç gündür ateşli olduğundan hasta bir 23 nisan geçirdik.Nice bayramlara ödülünü almamışsın :)

    YanıtlaSil
  2. Çok üzüldüm küçük kardeşim için , inşallah şimdi çok daha iyidir , benim de burnum hala akıyor :( annem sanırım havalar şaşırınca sende şaşırdın dedi :) Ödül demişsin teyzecim :) hastalıktan sanırım ben anlamadım mesajın burasını :)))

    YanıtlaSil
  3. Anladım :) bana layık gördüğün ödül için çook teşekkür ederim teyzecim :))

    YanıtlaSil

okuYORUM :)