LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

20 Ağustos 2009

ANNE YEMEKTE NE VAR ?


Doğa yeme konusun da hep beni yoran bir çocuk oldu . Ne sebze , ne meyve , ne de kırmızı eti kendi rızası ile yiyen bir çocuk değil. Her zaman bir yolunu bulmak ve bu yiyecekleri ona oyunlarla yedirmek zorunda kalıyorum .

Benal Büyükgebiz ve Dilek Baş'ın emeği ile hazırlanan bu kitabı da yine bu konuda sıkıntılı günlerimden birinde keşfettim.

Kitabın tanıtımı aynen şöyle....almaya değer bence..

# Sağlıklı Çocuklar bile zaman zaman bazı yiyecekleri yemek istemezler.
Bu davranış çocuğun normal büyüme sürecinin ve kimlik gelişiminin bir parçasıdır. Geçicidir.

# Üzerinde durulmadığı takdirde daha kısa zaman içinde çözümlenir. Anne öğün saatlerinde planladığı normal yiyecekleri vermeye devam etmeli ama yemesi icin ısrar etmemelidir.
# Annelere düşen sorumluluk beslenme saatlerini eğlenceli kılmaktır. Parlak renkli tabakların kullanılması, tabakların süslenmesi baş vurulacak en akılcı, en pratik ve sonuçları en çabuk alınan yöntemdir.
# Çocukları iştahsız olan annelere yardımcı olacağına inandığımız bu kitapta olduğu gibi siz de yaratıcılığınızı sevginizle birleştirdiğinizde cok daha mükemmel tabaklar hazırlayabilirsiniz.

3 yorum:

  1. Doğa annenin laptopu rahat bırak bakayim :)

    YanıtlaSil
  2. Küçükken oğlum da öyleydi, şimdi kiloları yüzünden biraz az ye diyoruz o ayrı mesele:)
    Oğlumun zor yemek yemesiyle ilgili bir anım var, hiç unutmayacağım. Yemek vakitleri yapmadığım şaklabanlık, oyun kalmamıştır herhalde. Bir keresinde vantuzlu minik basket potalarından alnıma yapıştırdım, o basket atmaya çalıştıkça ben ağzına bir kaç lokma atıyordum. Gerçekten de işe yaramış bitirmiştik mamayı. Yalnız alnımın vantuz yüzünden moraracağını ve bir hafta kadar öyle dolaşağımı hesaba katmamıştım:))

    YanıtlaSil
  3. :)))) Bizimgibiler o halini hayal etmeye çalıştım , allahım bu çocuklar bizi ne hallere sokuyor :) İşin garip yanı Doğa yaşının uzerınde bır kıloya sahıp nereden alıyor bu kıloyu anlamadım :)

    Dexter :) Benden daha ıyı kullanıyor laptobı :)Doga, onun ıcın bırakması coook zor :)

    YanıtlaSil

okuYORUM :)