LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

20 Aralık 2009

YAZMAYA GÜCÜM YOKTU..

Babamın kaybı..
Beni o kadar sarstı ki..
Yaptığınız her yorumla.. göz yaşlarım sel oluyordu... yazacak gücüm yoktu..

Babam ve annem bir ay önce o çok istedikleri hac vazifelerini yerine getirmek için gittiler kutsal topraklara...

Uğurladım babamı..annemi...sıkı sıkı sarıldık birbirimize ...
Bilseydim...
Babamı son görüşüm olduğunu bilseydim..
O kadar çabuk ayrılmazdı kollarım ,kollarından..
Keşke bilseydim...

Hac vazifesini yarı hasta yarı iyi bitirdi.
Almanyada ki evine vardı..
Sabah namazı için kalktı..
Namazını kıldı..
Annem uzun süre sesi çıkmayınca...
Yine uyudu seccadenin üzerin de diye düşündü....

Babamın astımı olduğu için uyuklaması çok olurdu..oksijeni az alabildiği için.. alışıktık biz bu duruma..
Buda onlardan biri sandı annem...
Keşke onlardan biri olsaydı...

Yanına gitti.. seslendi...
Her zaman , kıpırdanıp..yine uyuya kalmışım diyen babam..
Ses vermedi anneme..
Annem seslendi.. ses vermedi...

Ambulans ile hastaneye vardıklarında..
20 dk oksijensiz kaldığını söyledi doktor..
20 koca dakika...
Makineye bağladılar...
Ama...

Ecel bu...
Allahın takdiri bu....
Beyin ölümü gerçekleşti bir kaç saat sonra...
48 saat bekleyeceğiz dediler...

Fişinin çekiminin kararını bıraktılar anneme...
Evet diyebilir mi insan...
Canına...evet diyebilir mi....

Allahım orada da merhametini gösterdi...
Eceli ile vefat etti babam...

Canım babam...
Yarın...geliyor...doğduğu topraklara..
Ebedi mekanına geliyor yarın...
Salı günü annesinin ,babasının ,kardeşinin yanına ,huzur için de yatmaya geliyor..

Tek tesellim...
Arafata çıkıp günahlarından arınmasıydı...günahımı vardı... uçan kuşu bile düşünen,yerdeki karıncayı eliyle besleyen babamın günahı varmıydı...
Hacdan gelir gelmez.. daha bir kelam etmeden.. günaha girmesine izin vermeden.. kendisine ibadet ederken.. aldı allahım onu mekanına...

Salı günü onu bırakıp geleceğim ebedi mekanın da...
Ben babamı pamuklara sarıp..sarmalarken...
Dışarıda yağan yağmur korkutuyor beni...
Babam ıslanır mı ...
Babam üşürmü yoksa...

Allahım..sana yalvarıyorum..
Günlerdir ettiğimiz duaları geri çevirme..
Babamı ebedi mekanın da..rahat ettirmen için yalvarıyorum sana..


Acım çok büyük benim..
Ben hiç babamı kaybetmedim ki ...

45 yorum:

  1. Sevgili şenaycım, başınız sağolsun. Allah rahmet eylesin. Mekanı cennet olsun. Nur içinde yatsın...

    YanıtlaSil
  2. Şenaycım..okurken ağlamaktan fena oldum..dualarımız baban için...mekanı cennet olsun...

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Neslihan...sevgili Aytaç.. gözyaşları için de yazdım... ağlamaktan göz yaşı kalmadı sanıyordum ama yanılmışım.. yorumlarınızla.. yine göküyorum göz yaşlarımı.. eksik olmayın arkadaşlarım.. allahım sızlere yasatmasın..sevdıklerınızın acısını...

    YanıtlaSil
  4. kusura bakma canım benim kafam bi dünya anlamadım anlayamadım..zaten doluydum sele boyandım..gözümün önüne sahneler geldi..çok zor olduğunu biliyorum tarifi mümkün olmayan bir acı :(( başın sağolsun mekanı cennet olsun

    YanıtlaSil
  5. canım ya mekanı cennet olsun diyeceğim tekrar
    çok zor hemde çok insanın sevdiğini kaybetmesi...sabırlar versin Allahım...

    YanıtlaSil
  6. cANIM NE DİYECEĞİMİ ŞAŞIRDIM..YAZINI OKURKEN AĞLAMAKTAN TOPARLIYAMADIM KENDİMİ...ALLAH RAHMET EYLESİN..TOPRAĞI BOL OLSUN..DUALARIM BABACIĞINA..SİZEDE SABIRLAR DİLERİM..

    YanıtlaSil
  7. Sevgili Doğa,
    Vefat haberini senin bloğumda yaptığın yorumundan sonra anlayabildim.Acaba ne var diye bloğuna gelince bu acı haberi öğrendim.Acınızı taa kalbimde hissettim.İçim sızladı. Bilirim babasızlığın ne zor olduğunu. Ne söylesek, ne yapsak acınızı hafifletemeyiz. En azından baban ne muhterem insanmış ki kutsal görevini yapar yapmaz vefat etmiş.Allah'tan babana Rahmet diler,Sizlere ecir,sabır dilerim. Mekanı cennet olsun.

    YanıtlaSil
  8. Sevgılı Fundam..
    Sevgılı Seldam..
    Sevgılı Sudenazımın annesı...

    Dua ıstıyorum sızden.. sadece babama dua edın ne olur.. kabrıne konuldugunda bızım dualarımıza ıhtıyacı olacak..dua edın arkadaslarım..

    YanıtlaSil
  9. bir şey söylemek öyle zor ki... Allah rahmet eylesin mekanı cennet olsun babanızın size de Allah sabır versin...

    YanıtlaSil
  10. Sevgili Noengel... gözyaşlarımı dındırebılsem...
    anneme verdıgım sozu tutabılsem...
    Olmuyor... dualarımla bırlıkte.. gozyaslarımı da döküyorum yüreğime..gıden cok buyuk bır boslukla gıttı benden.. bılıyorum..zamanla o bosluk daralacak belkı ama..su an cok buyuk..cok..

    Sevgılı pohpohperısı.. allah eksıklıgınızı gostermesın..sevdıklerınızın acısını yasatmasın yuce mevlam.. allah razı olsun arkadasım..

    YanıtlaSil
  11. canım benim Allah sana sabırlar versin...derler ya ölümün de hayırlısı var diye...ölüm hepimiz için ya şüphesiz, zamanı dolan ebedi mekanına gidip sevdiklerinin gelmesini bekleyecek..kötü olan ölüm değil de belki kalanlar için bu kavuşmaya uzanan süreç..yazdıklarını okudum gıpta edilecek bir göç hikayesi bu, keşke ama keşke bana da böyle güzel bir ölüm nasip olsa, hacca gidip tövbe edip yepyeni bir sayfa açıp daha o sayfaya yazmaya başlamadan kavuşmak Rabbine her kula nasip olmaz ki, böyle bir lütuf kime verilir...keşke ben de Rabbimin affına mazhar olup görevimi yapıp..içten taa içten tövbe edip tekrar bulaşmadan dünyanın kirine gidebilsem Huzura...er ya da geç asıl vatanımıza döneceğiz ve orda buluşacağız...kalanlara düşen sadece Takdir-i İlahiye boyun eğmek ve sabr-ı cemil göstermektir..Allah(cc) rahmet eylesin kalanlara uzun hayırlı ömürler versin

    YanıtlaSil
  12. Tek tesellımız de bu oldu eylulbahcem.. tek tesellımız bu.. nasılda yazamadıgımı yazmıssın.. yanyana getıremez oldum harflerı.. sen tercuman olmussun dılıme..yuregıme..

    Eksık olma arkadasım.. ınsallah..peygamber efendımıze..komsu olur babam..ınsallah...

    YanıtlaSil
  13. ACINI ANLIYORUM YAVRUM,HEPİMİZ ELLERİMİZLE YATIRDIK ANABABALARIMIZI.NURLAR İÇİNDE YATSIN HEPSİ.YİNE DE NE MUTLU ONA BÜTÜN VAZİFELERİNİ YERİNE GETİRMİŞ VEDE UYUR GİBİ VERMİŞ EMANETİNİ.DÜŞÜN Kİ NE ÇOK ACI ÇEKEN ALLAHIM KURTAR BENİ DİYE DUA EDENLER VAR.ALLAH SABIRLAR VERSİN

    YanıtlaSil
  14. Haklısın ninem... allahım her seyın en dogrusunu bılendır..

    YanıtlaSil
  15. Canım benim gözlerim dolu dolu ... inan söyleyecek kelimede bulamıyorum acın büyük.Allah babanın mekanını cennet eylesin,sizlerede sabır versin.

    YanıtlaSil
  16. Sevgili Senay, ne guzel bir sekilde cikmis babaniz ebedi yolculuguna... Yasadiginiz gibi olursunuz diyor peygamberimiz, babanizda anlattigin gibi cok guzel Allah yolunda bir omur harcamiski olumude ona yakin ve huzur icinde olmus. Hic gozun arkada kalmasin arkadasim sonsuz merhamet sahibi bir Rahman aldi yanina babani, imtihanini bitirdi, cilelerini, sıkıntılarını hastalıklarını bitirdi. Bundan sonrasi insallah babaniz icin cennet mekan olacaktir insallah. Babaniz da her zaman hem manen hemde dualari ile sizin yaninizda olmaya devam edecek. Allah gani gani rahmet eylesin.

    YanıtlaSil
  17. Çok kötüyüm.. ağlıyorum. durduramıyorum kendimi.. eşim de yanımda anlattım ona da.. ne güzel bir ölüm aslında.. Allah Cennette kavuşmayı nasib etsin, orda ebedi mutluluk nasp etsin size. göz yaşlarım burnumun suyu hepsi karıştı birbirine yazamıcam artık. Allah sabır versin. amin..

    Ana Panda

    YanıtlaSil
  18. Sevgili Ecemin annesi...
    Sevgili Nezıhem..
    SEvgili Anapanda..

    Allah razı olsun arkadaslarım.. sızlerın yorumları ıle bır ferahlık gelıyor ıcıme..bende babamın acı cekmeden gıdısını dusundukce rahat edıyorum.. ama..elde degıl... gozyasları her defasında...bu olumun guzellıgını bıle bıle.. akıyor..

    YanıtlaSil
  19. Senaycigim,
    bir turlu yorum yazamadim sana. Benim de elim varmadi. Seninle birlikte agladim. Biliyorum ne desem bos, ne desem acini dindirmez. Sadece babanin melek oldugunu hatirlatmak istedim sana. Senin gibi bir kizi ve Doga gibi bir torunu oldugu icin mutlu bir insan olarak yasamistir. Ve bir melek olarak gitmis. Basiniz sagolsun. Keske elimden birsey gelse, keske birsey yapip seni avutabilsem. Senin icin yapabilecegim ufacik birsey olursa bana bir haber ucur...

    YanıtlaSil
  20. Sabah sabah çok kötü oldum..Üzüldüm, seni,anneni geride kalan sevenleri, özliyecekleri düşündüm..bir kere daha yaşlandı gözlerim..Sabırlar diliyorum..Allah rahmetler versin..Başınız sağolsun..

    YanıtlaSil
  21. Başın sağolsun, acın çok büyük diyecek kelime de bulamıyorum.Mekanı cennet olsun...

    YanıtlaSil
  22. Ateş düştüğü yeri yakıyor, çok iyi biliyorum bu acıyı, mekanı cennet olsun.

    YanıtlaSil
  23. Allahım sana ve ailene bol sabırlar versin canım benim gözyaşlarım süzülüyor yanaklarıma mekanı cennet olsun

    YanıtlaSil
  24. başınsağolsun çok üzüldüm, Allah kalanlara sabır versin..Ölüm acısı büyük oluyor biliyorum, ama ayakat adurmak zorunda insan.. Allah o sabrı gerçekten veriyor... Allah rahmet eylesin :(

    YanıtlaSil
  25. şenay başın sağolsun ben bu durumlarda ne diyeceğimi bilemem :( acını paylaşıyorum.. mekanı cennet olsun allah arkada kalanlara sabır versin...

    YanıtlaSil
  26. Sevdiklerimiz asla gitmiyorlar emin ol.Bedenleri gidiyor ruhları hep yanımızda. Ben babamı kaybettiğimde 15 gün sürekli ağladım. Bir gün rüyama geldi. "Kıl kadar sıkıntım yok ama senin bu ağlamaların çok üzüyor beni" dedi o günden beridir ağlamam. Bize düşen bir dua etmek arkalarından. Bu Cuma kendi babamla birlikte senin baban için de okuyacağım Yasinimi. Melekler gibi gitmiş baban ne mutlu ona. Rabbim hepimize böyle hayırlı ölümler nasip etsin. Acını anlıyorum ama geçecek. Ne mutlu ona ki böyle bir evlat bırakmış ardında. Rabbim kabrini cennet bahçelerinden bir bahçe eylesin İnşAllah. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  27. Keşke dilimde acını hafifletmeye yetecek kelimeler olsa!
    Başın sağolsun, Allah mekanını cennet eylesin...

    YanıtlaSil
  28. canım benim mekanı cennet olsun inşallah. Ne mutlu size ve ona Allah böyle güzel bir ölüm nasib etmiş.

    YanıtlaSil
  29. canım benim rabbim sabırlar vesin babacınında mekannı cennet eylesin. yazını okurken okadar kötü oldumki anlatamam 2 yıla yakın zamandır anne ve babasını hiç görmeyen birisinin halini anlarsın elbette.rabbim yar ve yardımcınız olsun.

    YanıtlaSil
  30. Başın sağolsun;
    Böyle durumlarda söylenecek fazla şey yok. Geziriken öylesine gördüm yazını kayıtsız kalamadım. Çok üzgünüm.. Allah sabır versin

    YanıtlaSil
  31. Allah gani gani rahmet eylesin sevgili babanıza... Size de sabırlar diliyorum yüce rabbimden... Mekanı cennet olur inşallah... Söylenebilecek çok fazla söz yok aslında... Kendi anam, babam geldi de gözlerimin önüne... Sanırım çok zor bir durum... Neyse ki hac vazifesini bari tam zamanında yerine getirebilmiş. Tekrar baş sağlığı diliyorum sizlere...

    YanıtlaSil
  32. Allah rahmet eylesin canım yaa :( Çok üzüldüm. Son zamanlarda burası yaprak dökümü... :((

    YanıtlaSil
  33. Başın sağolsun , çok zor bilirim. Ben babamı sadece 16 sene görebildim, ne mtlu sana ki bu yaşa kadar neler paylaşmışsınızdır.Ölümler çok acı ve zaman dışında ilaçları yok, ne söylesek nafile .

    O görevini tamamlamış , yeni yolculuğuna başlamış. Mekanı cennet olsun.

    YanıtlaSil
  34. Canım benim, yazını daha önce farkedip yanında olamadığım için özür dilerim. Allah sabırlar versin demekten başka birşey gelmiyor gerçi elimizden. Çok zor tabi gidişini kabul etmek, ne desek hafifletemeyiz yüreğindeki acıyı. Ama arkadaşların da dediği gibi Allah, herkese böyle hayırlı ölümler nasip etsin. Nur içinde yatsın.

    YanıtlaSil
  35. Allah ber birinizden ayrı ayrı razı olsun arkadaslarım..allah sevdıklerınızın acılarını gostermesın..acılı gunumde yanımda oldunuz..bu ıyılıgınızı unutamam...

    YanıtlaSil
  36. O kadar içten yazmışsın ki senin hissettiklerini bir kez daha anlar oldum. Okurken gözlerim doldu Şenay. Demek o kadar mübarek insanmış ki Allah ona bu güzel ölümü tattırmış. Tekrar Allah rağmet eylesin diyorum. Ezan okunuyor şuan bunları yazarken ve dua ediyorum. Mekanı cennet olsun. Amin.

    YanıtlaSil
  37. inanki şu an haberim oldu ve çok üzgünüm :( Başın sağolsun canım, Rabbim mekanını cennet etsin yazmaya kelimeler bulamıyorum, sözün bittiği yer bu olsa gerek :((

    YanıtlaSil
  38. Sevgili Sevtap..Sevgili Relia.. başsağlığı dilekleriniz için bir kez daha tesekkur ederım sızlere.. allah razı olsun arkadaslarım.. bır kac saat sonra.. annemı ve babamı almak ıcın havaalanına gıdecegım.. içimde tarıfı ımkansız.. duygular var suan..

    Çıkıs kapısına.. elele.. gelen ıkı canımdan..bırtanesı.. yok artık.. allahım bana guc ver..

    YanıtlaSil
  39. şenay hnm yazacak kelime bulamıyorum..
    başınız sağolsun.Allah sabırlar versin
    inna lillah ve inna ileyhi raciun...

    YanıtlaSil
  40. Keşke böyle birgünde tanışmasaydım blogunla ama senin de dediğin gibi öyle güzel büyük kimseye nasip olamayack belki de değrdeki vazifesini yerine getirip ayrılmışki bu dünyadann allah yerinde rahat ettirsin inşallah..

    Mekanı cennet olsun geri de kalan sizere allah uzun ömürler ve sabrılar versin canımm:(

    başınız sağolsun hepinizin..

    YanıtlaSil
  41. Allah rahmet eylesin.. Size sabırlar versin..

    YanıtlaSil
  42. Ağlıyorum şu anda...
    Ne diyeceğimi şaşırdım, sözün bittiği an.
    Çok üzüldüm.

    Allah sizlere sabır versin, mekanı cennet olsun Şenaycığım ..

    YanıtlaSil
  43. Sevgili..Nohut oda
    Sevgili..Batıkan
    Sevgili..Lal
    Sevgili..Müge

    Hepınızden allah razı olsun..eksık olmayın arkadaslarım..

    YanıtlaSil
  44. canım aşkım allah yattığı yerde rahat ettirsin aşkım kayıp çok acı çok aşkım allah geride kalanlara sabırlar versin
    tuba yürükler

    YanıtlaSil
  45. Tubam.. eksık olma canım kardesım.. dostum...

    YanıtlaSil

okuYORUM :)