LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

14 Aralık 2009

TAVA BÖREĞİ YAPIYORUZ, HAYDİ MUTFAĞA:)



Evett yeni bir tarifle daha karşındayım :) Kendimi yemek proğramı sunan bir hanım gibi hissettim şuan :)
Evde bir kaç gün önce aldığım yufkalarım vardı, biraz kurumaya başladığını görünce ,tava böreği yapmaya karar verdim.

Nasıl yaptım :

* Tavayı yağladım , bir yufkayı kenarları dışarıya taşacak şekilde içine yerleştirdim.
Yufkanın üzerine , bir su bardağı süt , yarım su bardağı yoğurt , bir yumurta , yarım çay bardağı sıvıyağ karışımından bir miktar gezdirdim.İkinci yufkayı üzerine kapattım.

* Bu yufkanın üzerine beyaz peynir ezmesi ve domates püresinden hazırladığım iç harcın yarısını ilave ettim.

* Yufkayı kapattım , yine sıvı karışımdan üzerine gezdirdim , harcın kalan kısmını da ilave edip , son yufkamı da kapatıp , kenarları içe aldım. Üzerine kalan sıvı karışımın hepsini döktüm.

* Tavayı en kısık ateşe aldım , arada sallaya sallaya yufkamın ,gözleme gibi pişmesini sağladım. Sonra böreği ,tavanın kapağı ile çevirip diğer tarafını da pişirdim.

ve afiyetle yedik... bir saat için de iki kişi nasıl hepsini yedik..orası hala muamma :))))

4 yorum:

  1. bizim evin favori böreğidir tava böreği..ben harcı hazırlayıp yufkaları batırıyorum karışıma.su böreğinden farksız oluyor..iki kişinin bitirmesine şaşmamalı yani:)ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Elif :) Öncelikle evime hoşgeldin.. değerli yorumun için çok teşekkür ederim.. Bundan sonra birde senin yöntemini deneyeyim.. mutlaka guzel olacaktır :) Çok tesekkur ederım..

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık canım. Canım çekti valla bu akşam bende mi yapsam acaba:)

    YanıtlaSil
  4. Yap yap yap yap :) tempo ile söylüyorum dikkatini çekerim Nurcum :)
    Tesekkur ederım degerlı yorumun ıcın canım ..

    YanıtlaSil

okuYORUM :)