LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

25 Aralık 2009

Muharrem Ayı

Yarın muharrem ayının 10.günü... yani aşure günü.. babamın vefatı dolayısı ile kuran okutuyoruz evde..hocamız bugün şu bilgileri iletti...senin de bilmek isteyeceğini düşündüm..

Sonradan hatırladığım maddeler oldu eklemeler yaptım..

O gün bir yetimin başını okşayan kimseyi allah o yetimin saç teli kadar cennette mevkisini yükseltirmiş..

Bugün...tutamadıysan... yarın ve pazar günü oruç tutmak çok sevapmış.

Bu akşam.. çeşmelerden zem zem suyu akarmış ,iki defa gusül abdesti almak kabir azabının hafiflemesine yardım eder , maddi ve manevi hastalıkların derman bulunmasına vesile olurmuş..

Yarın oruçlu kimseye iftar verenin tüm ümmeti müslümana iftar vermişcesine sevap yazılırmış..

Yarın bir kimseye su veren kişi hiç isyan etmemiş sayılırmış..

Yarın 1000 defa (İHLAS - kulhuvallahu ehad..... ) okuyan kimsenin cehennem azabından kurtulacağını söyledi..

Yarın herhangi bir tatlı yapıp ( aşurenin ayrı bir sevabı varmış) fakir fukaraya , eşe dosta dağıtmak çok sevapmış...

Yarın evine alışveriş yapman , tüm yılı bolluk ve bereket içinde geçirmene vesile olurmuş.

Yarın en az 10 kişiye selam vermen ,tüm müslüman alemine selam vermişcesine kabul görürmüş.

Çocuk sevindirmek ,hasta ziyaret etmek çok sevapmış...

Aklımda kalanlar bunlardı... umarım yararı olur..

Babamın Ruhu için yarın Aşure pişireceğiz...keşke her birinize ikram edebilseydim...

8 yorum:

  1. Allah kabul etsin canım hiç bu bilgilerden de haberim yoktu benim :(
    sağol..
    sevgiler...
    Melike,

    YanıtlaSil
  2. Canım benim Babanın ruhu için pişireceğiniz aşureleri,şimdiden Allah kabul etsin.

    YanıtlaSil
  3. Allah razı olsun sevgili Melike..umarım faydası olur..senın ıcın de bu bılgılerın..hepsını yapamasak bıle..bır kacını yapmıs olmak allah katında buyuk deger gorur emınım..

    Sevgılı p.ece'nin sevgili annesi...allah razı olsun arkadasım..aminnn

    YanıtlaSil
  4. allah razı olsun bu güzel bilgiler için..
    inş rabbimin razı olduğu kulları arasına girmeyi başarabiliriz.

    YanıtlaSil
  5. Allah Kabul Etsin Canım.. Paylaşım için Teşekkürler..

    YanıtlaSil
  6. Allah kabul etsin arkadaşım, bize bilmediklerimizi öğrettin, unuttuklarımızıda hatırlattın. Çok teşekkürler, Allah razı olsun. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Sevgili Kevser
    Sevgili Güneş
    Sevgili Nezihe...bu zor anlarım da dualarınız ve guzel temennılerınızle yanımda oldugunuz ıcın ben sıze tesekkur ederım.. umarım hayırlı bır muharrem ayı gecırebılırız..

    YanıtlaSil
  8. Allah Kabul etsin kuranlarınızı.
    Ben unutmuşum Muharremin 10.gününü, çok teşekkürler hatırlattığınız için.

    YanıtlaSil

okuYORUM :)