LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

19 Mart 2009

SÜTLACI ÇOK SEVİYORUM

Annem bu konuda pek başarılı olmasa da , yengemin sütlacına diyecek sözüm yok :) ne zaman canım istese en mahsun ifademi takınır ve " yasemin SÜTLÜ İLAÇ
yaparmısın bana " derim :) oda beni hiççç kırmaz.
İşte tarifi sende küçük meleğini kırma :)
HAZIRLAMA SÜRESİ: 40 dk PİŞME SÜRESİ: 20 dk
Malzemeler:
Yarım su bardağı pirinç
1 su bardağı su
5 su bardağı süt
2 çorba kaşığı nişasta
1 paket vanilya
1.5 su bardağı tozşeker
1 yumurta sarısı

* Pirinci yarım saat ılık suda bekletin. Bol suyla yıkayıp süzün. 1 bardak su ekleyip kısık ateşte suyunu çekinceye kadar pişirin.
* Süt, vanilya ve şekeri ekleyip pirinç iyice yumuşayıncaya kadar karıştırarak pişirin. Nişastayı 2-3 kaşık suyla ezip sütlaca ilave edin. 4-5 dakika daha karıştırarak kaynatın.
* Bir kapta yumurta sarısını çırpın. 1 kepçe sütlaç ekleyin. Karışımı sütlaca ilave edip karıştırın. Bir taşım daha kaynatıp tencereyi ocaktan alın.
* Sütlacı kaselere paylaştırıp fırın tepsisine dizin.Tepsiye kaselerin yarısına gelecek kadar su ekleyin.
*Kızgın fırında sütlaçların üzeri hafif pembeleşinceye kadar fırınlayın.


Sütlacın üzerinin biraz daha yanık olmasını istiyorsanız, 1 yumurta sarısını çırpıp 1-2 kaşık sütlaç ekleyin ve karışımı sütlaçların üzerine sürüp fırınlayın.

1 yorum:

  1. ne yaptığın pudingi,ne de sütlüilaç'ını isterim.
    ben sadece seni yemek isterim::))

    küçük sinem:)

    YanıtlaSil

okuYORUM :)