LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

1 Mart 2009

SULU BOYA VE OYUN HAMURLARIM















Dünün yorgunluğunu atmak için bugün annem ve babamla dışarıya çıktım benim için çok eğlenceli ve süprizler le dolu bir gündü , çok önemli bir şey oldu bunu seninle hemen paylaşmak istedim ama annem " daha zamanın var kızım " dedi .
Ben suluboya ve oyun hamurlarım ile oynamayı çok seviyorum , renkleri iki yaşında öğrenmiştim bugün annem bana kırmızı ile sarı karıştığın da turuncu , mavi ile sarı karıştığında yeşil renk elde ettiğimizi gösterdi çok eğlendim , hatta hızımı alamayıp suluboyamda ki tüm renkleri birbirine karıştırmışım :) sende küçük meleğinle böyle bir çalışma yapmak istermisin ?
Annem bazen oyun hamurlarımı evde kendisi yapıyor , size de tarifini verirsek acil durumlar da yardımı olacağını söyledi.
Oyun Hamuru İle Renk Cümbüşü

Amaç : Renkleri tanıma ve ayırdetme becerisini geliştirebilme çeşitli malzemeler ve özellikleri ile ilgili bilgi sahibi olma.
Materyal : 2 fincan un , 3/4 fincan tuz, 1 yemek kaşığı yağ, 1/2 fincan su

Uygulama : Çocuklara önce oyun hamuru yapacaklarını söyleyin.
Çocuklara bu malzemeleri karıştırmaları için yardım edin. Eğer hamur çok yumuşak olursa, un veya tuz ekleyin, çok katı olursa su ekleyin. Çocuklara iyice yoğurmaları söyleyin. Elleriyle oyun hamurunu yuvarlamalarına, çeşitli modeller çıkarmalarına yardımcı olun. Daha sonra hamurlarını parçalara ayırarak kırmızı, sarı, mavi gıda boyasını hamurlara karıştırmalarını isteyin.
Çocuklar küçük renkli toplar oluşturduktan sonra topları birbiri ile karıştırarak ara renkleri elde edebilirler. Sarı-kırmızı toplar karışınca ne renk olduğu sorulur. Çocukların bu renk karışımları ile ilgili aşağıdaki gibi bir tablo oluşturmaları sağlanabilir.
Tabloda renklerin yazılı olduğu aynı renkte hamur topları konularak somutlaştırılmalıdır. Çalışmanın başlangıcında ve sonunda çocukların tahminleri tartışılabilir.
Böylece çocuklar kendi sonuçları kaydedebilirler.
Ara ve ana renkleri öğrenmeleri kolaylaşır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

okuYORUM :)