LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

5 Eylül 2009

Engelsiz Dünyam ve Noengel...


Ben bu blogu , bu blogun sahibininin yüreğini , için de barındırdığı her konuyu , her harfi seviyorum.
Sabah sabah gözyaşlarıma hakim olamadığım yazı , sevgili Engelsiz Dünyam blogundan..
*resim alıntıdır..

Kim engelli ? Engel ne ?

Bu isyan..! şiir değil,kafiyesi ölçüsü yok.
İnsanlık ayıbına isyan, acı ile minnetin beraber baktığı gözlere utancımız..
Eğilmesi gereken başların yerde araması gereken parça parça insanlık kırıntıları...

Sıcak, ağustos sıcağı. Antalya da şehir dışı semtlere giden bir yol üstü,dolmuş durağındayım. Biraz ileride iki kişinin konuşmaları duyuluyor.
’’ aaabee yiimii beşş,eli yediii onaa binnecemm.paa vaar.Bee paa varr’’
’’Ben yabancıyım diyor,uzaklaşıyor öteki’’ hızla uzaklaşıyor,spastik engelli gencin yanından..

Elleri istemdışı hareketlere mahkum gencin dur işareti yapabilmesi yetmemiş dolmuşların onu yolcu olarak almaları için..

Sıcakta terden sırılsıklam buruşuk gömleği pantolonunun içinde düzgün duramıyor her el kaldırışta tekrar çıkıyor dışarı..kapatamadığı parmakları utanmayı biliyor. O sıcakta,açılan göbeğini örtmeye çalışıyor.

İşte yine başladı ciğer yangınım, yaklaştım.. ona doğru gelişim yüzüne umut ışığı yaktı sanki.
’’Nereye gideceksin ben seni bindireyim ’’ dedim.
Gözlerinde o masumiyetin, o çaresizliğin minnetin ifadesi, ancak görülmeli idi anlatmaya yetmez kelimelerim..
’’Almıyoola abaa neeniköyyy yiimiibeşşş eliyediii binnecee paa vaa meeenii...’’ Anladım.. ben anladım seni götürürüm merak etme dedim.

Kalbim de yine aynı sızı..cebinden çıkartıp elinde tutmaya çalıştığı bozuk paralar,kapatamadığı parmak aralarından kayıp yere düşüyor,o almaya çalışırken diğer paralar aynı akibete uğruyordu.Topladım gömlek cebine koydum hepsini..ellerimi öpmek istediğini farkettim başını ellerime doğru eğmesinden..

O sırada dolmuş yanaştı durağa,önce onu bindirdim sonra ben,bakışlardaki anlam açıktı..ne işi vardı benim gibi şık bir bayanın üstübaşı hırpani üstelik parmakları gergin sürekli açık duran bu gençle..

Onu boş yere oturttum.Ayakta devam edeceğim yolculuğuma..
Gözleri yine bende sen otur dercesine..
’’Yok yavrum otur sen ben yakında ineceğim ’’dedim.
O hemen elindeki paraları düşürmeden şöföre uzattı..ben iki sıra arkada ona yetişemeden..
paa vaa dedi. verdi.
Şöför parayı alırken bana döndü yüzünde garip hayret ifadesi
’’ abla bu senle mi nerde inecek ’’
Cevap verdi kelimelerin bir araya gelişindeki tüm zorlanmasına rağmen
’’’ neenikööy ’’dedi..
bana döndü yine o bakış o dudaklarımı ısırmama,gözyaşlarıma şimdi akma ne olur diye yalvarmama sebep olan bakışı ile
’’ aabaa neen paa veeme benn veedimm.....’’ sseen oollmaazzaan allmasdıı beeni aabalaar .. artık tutamam..bıraktım...çığlık çığlığa aksınlar..
evet aksın hemde insanlar duya duya..utana utana aksın...gözlerimden çağlayan yaşlara şaşkın bakıyor dolmuş ahalisi.. ’’Şaşırmayın,o bir insan utanmayı,teşekkürü,yardımlaşmanın değerini,minnetini ifade etmeyi bilen bir insan..sizlerden tek farkı görünüşünde,belki ellerinde,ayaklarında.. ama eminim bir çok insanda olmayan bir yüreği var..kim engelli iyi bakın o mu yoksa onu bu halde diye dolmuşa almayan sıcakta dumasını umursamayan yada görüntüsünden ürken sizler mi..hiç düşündünüz mü bu delikanlı ailenizden biri olsaydı neler yaşadığını, yapmak isteyip de yapamadıklarına duyduğu acılarını..ya da bir çocğunuz ömür boyu sizin bakımınıza muhtaç olsaydı ne yapardınız..ondan da böyle uzak kalmak istermiydiniz..peki sizin ne garantiniz var..sağlıklı olmaya kontrat mı yaptınız....’’

Dolmuşda sesimin yankısını son sözlerimde farkettim. Kimsede cıt yoktu.
Bütün başlar yerde,kaybettikleri insanlık kırıntılarını arıyorlardı belki de. İnerken ona baktım,açık tek parmağı gözünü silerken diğeri ile gülümsüyordu...
güle güle yavrum senden özür diliyoruz....


Engelli olmak bir seçim değildir.O kendi seçimini kendi yapar. Peki bu yaşam savaşında sizin çevrenizdeki engelli insanlara bakışınız nedir.
Yardım ediyorsanız,seviyorsanız onların farklılıkları sizin için ne anlama geliyor. Onlardan korkuyorsanız,ürküyorsanız bunun sebebi ne...lütfen düşünün...hiç kimsenin ne ölüm ne de engelli olmamak konusunda güvencesi olamaz.. her an her şey olabilir,yaşanabilir hayat bu.. kimin başına ne gelecek...kim bilir...

2 yorum:

  1. Sevgili Doğa,
    Bu güzel içten sözlerinle beni çok çok duygulandırdın.İnanın sizlerin bu güzel sözlerine layık olmak için elimden gelen çabayı göstereceğim. Çok teşekkür ederim.

    Ayrıca yukarıda ki hikayeyi ilk okuduğumda boğazım düğümlenmiş, çok duygulanmıştım.Bu yürekleri engelli dünyada malesef herşey oluyor.Ama sizin gibi duyarlı,değerli insanlarımızın da sayısı oldukça fazla ve sizlerin sayesinde bu tür sorunlarda zamanla ortadan kalkacağına inancım sonsuz.

    Bu hikayeyi bloğunda yayınlayarak engellilere verdiğin destek sayesinde ne kadar özel bir insan olduğunuzu bir kere daha gördüm. Bu yazıda bloğumdan ve benden bahsederek beni onurlandırdınız, bunun içinde ayrıca teşekkür ederim.
    Sevgiyle ve sağlıcakla kalın...

    YanıtlaSil
  2. Asıl ben tesekkur ederım.. :) Değerli yorumun ve paylaştıkların ıcın...

    Sevgıler..

    YanıtlaSil

okuYORUM :)