LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

4 Ekim 2009

HAYVAN ŞİİRLERİ

PAMUK KEDİM

Bir kedim var, yumuk yumuk,

Adı pamuk, kendi pamuk.

O, cin gibi gözleriyle,

Mırnav mırnav sözleriyle.

Güzel kedim cana yakın,

Fakat kızdırmayın sakın.

Öfkelenir birdenbire,

Kendisini atar yere.

Bir köşeye şöyle siner,

Biraz sonra öfke diner.

Yaklaşır da yavaş yavaş,

Sevgi ister, o yumuk baş.

Dostuna dost, aslan kedim,

Gel, mindere yaslan kedim.


GÖÇMEN KUŞLAR

Gittiniz hep dizi dizi,

Bıraktınız ülkemizi,

İlkbaharda gene gelin,

Unutmayın sakın bizi.

Gelmeden kış, yağmadan kar,

Gidin, gidin güzel kuşlar,

Uzak güney illerinde,

Bol yiyecek, bol güneş var.

Türkülerle gidersiniz,

Kim gösterir size yol, iz ?

Ürkütmez mi kalbinizi,

Yüce dağlar, coşkun deniz ?

Gökte olup sıra sıra,

Kayboldunuz ufuklarda,

Göçmen kuşlar, güzel kuşlar,

Yine gelin ilkbaharda!…

Zeki TUNABOYLU

YARARLI HAYVANLAR

Çevremizde dolaşır,

Çeşit çeşit hayvanlar.

Bizlere pek çoğunun,

Sayısız yararı var.

Kedi, fare yakalar,

Bazen de eğlendirir.

Kuşlar ötüşleriyle,

İç açar, neşe verir.

Sadık köpeklerimiz,

Bekçidir bahçemizde.

Kümes hayvanları çok

Yarar, beslenmemize.

İnek, koyun süt verir,

Doyarız etleriyle.

Koyun, keçinin yünü,

Bizi ısıtır böyle.

At, sığır, keçi de pek,

Faydalı yaratıklar.

Bir de deniz ürünü,

Taze, güzel balıklar.

Vefa ÇAĞAN

KÜMES HAYVANLARI

Tavuklar haykırıyor,

Gıdak gıdak, gıt gıdak,

Nasıl boyun kırıyor,

Şu çapkın horoza bak.

Baba hindi kabarmış,

Ne büyüklük, ne gurur.

Hep kendini yaz ve kış,

Böyle metheder durur.

Yine yalpa vurarak,

Dolaşıyor ördekler,

Su başında durarak,

Karşıya yüzecekler.

Yaşar Nabi NAYIR

KUZUM

Mini mini bir kuzum var

Tüyleri de pek beyaz

Benimle koşar oynar

Yaramaz mı yaramaz

Gözleri iki kömür

Ağzı sanki pembegül

Sıçrayışı ne ömür

Bağlıdır ona gönül

2 yorum:

  1. şiirler güzelde azcık daha çocuklara göre olsa ben bunu ingilizceye çeviremem

    YanıtlaSil

okuYORUM :)