LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

19 Nisan 2011

Eşim olma , Kar'ım ol...


Keyifli bir yazıya rastladım blogları dolaşırken mucizeminguncesi blogunun sahibesi paylaşmış bu yazıyı ,senin de okumanı istedim..

Bakma daha ilkel durduğuna sen, ruhu vardır kelimelerin...
“Karı-koca”, “eş”ten daha çok şey anlatır. Hatta belki bize unutulmuş bir şeyi söyler.
Sahi, biliyor musun? Neden erkeğe “koca”, kadına da “onun karı” demiş eskiler?
Eşim değil, karım ol! Kedilerin eşi olur, terliklerin de… İnsanın eşi olmaz.
Bir ömür eşlik ediyor diye mi sevgiliye eş denir? Eşlik etmek yeter mi? Fazlasını beklemez mi insan yârinden?

Kelimeleri yitirmeseydik anlardık belki, evlenecek erkeğe eskilerin neden ”koca” dediklerini. Çünkü “koca” bilge demektir, yüce demektir. Koca demek, dağ demektir. Ve ne kadar yüce olursa olsun, üstünde kar olmayan dağ eksiktir. Dağların yücesine kar yağar diye kadına da “kocanın karı” demişler.
Bakma şimdi evlenenlerin “karı-koca” ilan edildiğine. “Koca ve onun karı” olmalıdır aslında. Yani yüce bir dağ olmalı adam. Kar gibi pak ve masum olmalı kadın. Örtmeli ve bir ömür, süsü olmalı dağın.

Çünkü üşür tepesinde kar olmayan dağ, ne kadar yüce olursa olsun, yarım görünür…
Eşim olma, karım ol!

Bana benzemeye çalışma sakın. Bana benden lazım değil bir tane daha.
Ama unutma ki sensiz yarımım. Her zaman söylemem, ama sen anla. Eşim olma, karım ol! Beni tamamla…

10 yorum:

  1. Gün içinde sürekli "Anne O koca benim" diye bana hatırlatmalarda bulunan minik cadının ifadelerinden sonra aklıma takılmıştı...Acaba bu karı-koca sözcükleri nerden geliyor? niye biz eş diyoruz? oysa ki medeni kanun karı-koca diyor..Fırsat bulduğum ilk anda araştıracaktım ki, bu kadar olur sen böyle güzel bir yazı paylaşmışsın..Şenaycım Biz birbirimizin düşüncelerini okur olmuşuz:))Canım benim son günlerde bu 2.ci oldu aklımdan geçenleri dillendiriyorsun..Seni çokkkk seviyoruzzz

    YanıtlaSil
  2. Bende sizi çooook seviyorum canısım...

    YanıtlaSil
  3. eşim demeyi zaten hiç sevmezdim :D

    YanıtlaSil
  4. Ben de "beyim diyorum :))))) "
    Bir şey oluyor...ben bilmem beyim bilir :)

    YanıtlaSil
  5. Bana benzemeye çalışma sakın. Bana benden lazım değil bir tane daha.
    Ama unutma ki sensiz yarımım. Her zaman söylemem, ama sen anla. Eşim olma, karım ol! Beni tamamla…

    İşte en çokta bu kısmına bayıldım :)

    YanıtlaSil
  6. :) Hoşgeldin..değerli yorumun için teşekkür ederim..ben de çok sevdim bu yazıyı...

    YanıtlaSil
  7. Bazı kelimeleri neden kullanıyoruz bilmiyorum ama dilimize yapışmış bir kere .hele ki iş hayatında resmiyet etiketi sanki "eşim " kelimesi.Kocacığım derim içim ısınır nedense :)))
    Güzel bir yazı olmuş ,çok beğendim...

    YanıtlaSil
  8. Süpermiş ya, sağol Şenaycım Doğaya öpücükler

    YanıtlaSil
  9. İçimizde ki Karnaval , nrhnmrl :) Degerlı yorumlarınız ıcın tesekkur ederım arkadaslarım :)

    YanıtlaSil
  10. Çok keyifli bir yazıydı. Koca, bey, eş... Kalbimiz de yer ettiyse beyaz atlı prensimiz ne desek az gelir bize... Allah kocalarımızla bir ömür huzur için de yaşamayı nasip etsin hepimize...

    YanıtlaSil

okuYORUM :)