LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

16 Temmuz 2009

Dilim, Etme Bizi Dilim Dilim

Keyifle okuduğum oyunu seninle de paylaşmak istedim , çok güzel öğütler veriyor...
---------------------

Oyuncular:
1. Güleryüz2. Tatlı Dil3. Ela Göz4. Koca Kulak5. Yumuşak Kalp6. Akıl7. Güneş
1. SAHNE
Bütün organlar yerde yatmaktadır. Güneş doğarak sahneye girer, organlar yavaş yavaş uyanır ve ayağa kalkarlar.

DİL: Bismillahirrahmanirrahim.

BÜTÜN ORGANLAR: Ohh! Elhamdülillah.

GÜLERYÜZ: Günaydın dil kardeş. Sayende güne iyi başladık.

DİL: Teşekkür ederim. Yüzünüzden tebessüm eksik olmasın.

GÜLERYÜZ: Bütün organlar adına senden bizim hakkımızı gözetmeni istiyoruz.

DİL: Ben ne yapabilirim ki?

GÜLERYÜZ: Bizim iyi olmamız senin elindedir. Sen doğru ve güzel olursan biz de doğruluk ve güzellik içinde oluruz. Sen kötü ve çirkin olursan biz de kötü oluruz.

DİL: Mümkün olduğu kadar az konuşurum.

GÜLERYÜZ: Evet az konuşan kınanmaz, itibarı da çok olur.

DİL: Konuşmam gerektiği yerde de konuşurum ama...

GÜLERYÜZ: Bence "ya hayır konuş veya sus."

DİL: Tamam ama ben konuşmayınca iş bitiyor mu? Gözün, kulağın, el ve ayakların kendilerini korumaları gerekmiyor mu?

GÜLERYÜZ: Elbette gerekiyor ama insanın hata ve günahlarının çoğu dilindendir.

DİL: Geçenlerde bir olay olmuştu da ben hiç konuşmamıştım ama göz o kadar sert, o kadar kötü bakmıştı ki ben bile korkmuştum.
(Elagöz söze girer.)

ELAGÖZ: Sizinle yüz göz olmak istemezdim ama bu konuda ben de bir şey söylemek istiyorum.

GÜLERYÜZ: Aman efendim iki gözüm, yüz göz olacak bir durum yok buyurun sizi dinliyoruz.

ELAGÖZ: Dil'e teşekkür ediyorum beni uyardığı için. Bundan sonra daha dikkatli olacağım.
(Kulak söze girer.)

KOCA KULAK: Ben de bir şey söyleyebilir miyim?

GÜLERYÜZ: Tabi kulakçığım, seni dinliyoruz.

KOCA KULAK: Geçenlerde bir söz işitmiştim: "Göz iki, kulak iki, ağız tek. Çok görüp, çok dinleyip, az söylemek gerek."

DİL: Anlaşıldı anlaşıldı. İş gelip bende bitiyor. Peki, kalp ne diyor bu konuda bir de onu dinlesek...
(Kalp titreyerek ve nezaketle tane tane konuşur.)

YUMUŞAK KALP: Öncelikle dile teşekkür ederim beni dinlemek istediği için. Peygamberimiz buyurdu ki: "Vücutta bir et parçası vardır o et parçası iyi olursa bütün vücut iyi olur kötü olursa bütün vücut kötü olur işte o et parçası kalptir."

DİL: (Sevinçle) Yani benden çok senin dikkat etmen gerekiyor, senin sorumluluğun benden daha çok değil mi?

YUMUŞAK KALP: Evet sevgili dil, önemli bir görev üstlendiğimin farkındayım. Senin söyleyemediğin, kelimelerin yetersiz kaldığı durumlarda ben devreye giriyorum. Benim de bir dilim var biliyor muydun?

DİL: Ya bilmiyordum senin de bir dilin olduğunu.

YUMUŞAK KALP: Evet benim dilime kalp dili veya gönül dili derler

ELA GÖZ: Aynı zamanda benim göremediğim şeyleri de gördüğünüzü biliyorum.

YUMUŞAK KALP: Doğru söylüyorsun böyle bir özelliğim var. Senin göremediğin birçok şeyi görebiliyorum. Buna da kalp gözü diyorlar.
(Koca Kulak söze girer.)

KOCA KULAK: Bir defasında "Kalbi doğru olmayanın imanı, dili doğru olmayanın kalbi doğru olmaz." diye bir söz işitmiştim.

YUMUŞAK KALP: Doğru işitmişsin kulakçığım. Gördüğün gibi dil ile kalp sanki birbirini tamamlıyor.

DİL: Evet sizinle beraber olmaktan ben çok mutluyum.

YUMUŞAK KALP: Dil ile kalbin uyumu insanı mutluluğa ve huzura sevk eder.

AKIL: Deminden beri sizi dinliyorum. Konuştuklarınızın hepsine katılıyorum. Zaten kalp ve dil ile uyumlu olmazsa organlar arasında çatışma çıkar. Sonra da insanın aklı karışır.

DİL: Peki, insanın aklının karışmaması için ne yapması gerekir?

AKIL: Dil kardeş aklı başında bir insan "Kalbinde sıkıntı, vücudunda bitkinlik, rızkında eksiklik olursa, bunun boş ve yersiz konuşmalardan geldiğini bilmeli ve diline sahip olmalıdır."

DİL: Eyvah desenize yine döndük dolaştık başa geldik.

Güleryüz, Koca Kulak, Elagöz; Dil'e dönerek hep birden bağırırlar:
- Dilim, etme bizi dilim dilim.

OYUN BİTER.

Mustafa Ökkeş Evren

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

okuYORUM :)